anouk-in-oeganda.reismee.nl

Uganda, The Pearl of Africa

17 weken, 120 malaria tabletten (nog maar 7 te gaan!), meer dan 1000 foto's, een stuk(je) bruiner en veel mooie herinneringen... ik ben weer in Nederland! Wat heerlijk dat ik weer in mijn eigen bed zonder klamboe kan slapen, mijn was in de wasmachine kan gooien en weer goed werkend internet heb!

Toch gek om dan 'opeens' weer in Nederland te zijn. Vier maanden heb ik in een andere cultuur en in een ander klimaat geleefd, in The Pearl of Africa. In die vier maanden heb ik veel meegemaakt. Door de week vrijwilligerswerk in het laboratorium van een lokaal ziekenhuis, met alleen maar Oegandese mensen waardoor ik de gebruiken van de Oegandese bevolking goed heb leren kennen. De Oegandezen hebben een relaxt en laag werktempo wat ook wel logisch is met het warme weer. Soms is het best lastig om je aan te passen maar ik denk dat het de afgelopen vier maanden best goed is gelukt! Op het lab heb ik een beetje Lugandees geleerd en ik heb de mensen daar Nederlands geleerd. Daarnaast heb ik in de weekenden het prachtige Oeganda ontdekt, met o.a. uitstapjes naar Jinja en naar Sipi Falls.

Na mijn periode als vrijwilliger kwamen papa en mama om dit bijzondere avontuur samen met mij af te sluiten met een 8-daagse safari. Tijdens de safari zijn we achter chimpansees aangerend in Kibale National Park, we hebben olifanten, hyena's en zwijnen gezien in Queen Elizabeth National Park en we hebben een geweldige en unieke hike gedaan naar de berggorilla's in Bwindi Impenetrable National Park!! Ook hebben wij heel veel zebra's gespot in Lake Mburo National Park. Wat een geweldige afsluiting van mijn vier maanden in Oeganda!

Een hele bijzondere, gave en onvergetelijke ervaring rijker!

Voor nu ga ik even genieten van een heerlijke boterham met kaas.

Veel liefs

Wherever you go, go with all your heart

Reacties

Reacties

Aine

Heel mooi dat je dit hebt mogen meemaken nouk! Geniet maar weer lekker van het Hollandse eten ;)

Rianne

Welkom terug, Anouk!
Dat is echt weer even wennen... Ga lekker nagenieten van alle je foto's en herinneringen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!